2011. november 16., szerda

Citromos-marcipános csiga


Tészta:

50 dkg liszt, 7 dkg vaj, 2 teáskanál szárított élesztő, 1 citrom leve, 1 citrom reszelt héja, kb. 3 dl tej, 1 tojás, 4 evőkanál barna cukor, egy csipet só

Töltelék:
15 dkg sütőmarcipán

A megmosott, szárazra törölt citrom héját lereszelem a kenyérsütő dagasztóüstjébe, a levét mérőedénybe csavarom és kiegészítem annyi tejjel, hogy három deci legyen. Ne ijedjünk meg, kicsit össze fogja kapni a tejet. A többi hozzávalóval együtt az üstbe teszem. (én a nedves hozzávalókat szoktam alulra tenni) Tésztát dagasztatok a géppel. Miután megkelt téglalap alakúra nyújtom, ráteszem a kicsit kisebb téglalapra nyújtott marcipánt és együtt feltekerem a hosszabb végénél kezdve. Ujjnyi vastag szeletekre vágom és sütőlemezen kelesztem még húsz percet sütés előtt.

Aki szereti a citromos ízeket, nyugodtan dolgozhat két citrommal is és a tetejét is meg lehet kenni kihűlés után citromos cukormázzal.

Sütőmarcipánt most az Aldiban és a Lidl-ben is lehet kapni. Az Aldis Back Family, a Lidl-s Belbake márkájú és mindkettő 20 dkg-os.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon megtetszett a recepted, és éppen azon gondolkodtam, hogy hol is kellene marcipánt vennem hozzá, amikor a bejegyzésed alján megtaláltam hozzá ezt a segítséget is. (remélem még mindig lehet ezeken a helyeken kapni)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gabriella!

    Elkészültek a csigák nálad is? Találtál még marcipánt?

    Üdvözlettel:

    Judit

    VálaszTörlés