2014. január 29., szerda

Paleo aszalt szilvás-vaníliakrémes torta

Anyósom szülinapját ünnepeltük vasárnap, erre az alkalomra készült a torta.
Tésztának a citromos mogyorós kenyeret sütöttem meg. Kétfelé vettem a tésztát és 20 centis kerek formában két lapot sütöttem. Ha magasabb tortát szeretnénk, érdemes másfél adag tésztát keverni és három lapot sütni.

Szilvakrém:
20 dkg aszalt szilvát beáztattam annyi vízbe, amennyi ellepte, majd két óra múlva botmixerrel pürésítettem.
Mindkét lapot megkentem a krémmel.

Vaníliakrém:
3 tojás sárgája
400 ml kókusztej
1 rúd vanília
5 dkg xylitol
1 ek. étkezési zselatin

A tojások sárgáját gőz fölött elkevertem a nyírfacukorral. A kókusztejet felforraltam a felhasított vaníliarúddal, majd a magjait is belekapartam. A héjat kidobtam és a kókusztejet kanalanként a tojáshoz kevertem. Pár perc alatt besűrítettem, majd egy kevés forró vízben elkevertem a zselatint és a krémhez adtam. Mikor kezdett megdermedni, mindkét lapot megkentem vele és összeállítottam a tortát. A tetejét kakaóval szórtam meg.
Nagyon finom, kiadós süti lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése