2014. január 23., csütörtök

Paleo citromos-mogyorós "kenyér" uzsonnára/reggelire

Hozzávalók:

2 tojás
10 dkg xylitol
1 citrom reszelt héja és leve
1/2 rúd vanília kikapart magjai
165 ml kókusztej (sűrű) v. cocomas (nálam Shan ' shi, sparban lehet kapni)
5 dkg gesztenyeliszt
5 dkg kókuszliszt
6,5 dkg pörkölt, darált mogyoró
1 tk. sütőpor (gluténmentes)
1 tk. útifű maghéj
60 ml kókuszolaj

A tojást a nyírfacukorral habosra kevertem, hozzáadtam a citrom héját és levét, a vaníliát, a kókusztejet és az olajat. Simára kevertem, majd hozzáadtam a száraz anyagokat is. Jól összedolgoztam és sütőpapírral bélelt formába simítottam.
Legalább ötven percig sült, 180 fokon.
Félidőben v. még előbb fedjétek le sütőpapírral, mert az enyémnek is megégett kicsit a teteje. Én negyven perc után kiborítottam egy tepsire és sütöttem egy kicsit fejjel lefelé is.
Ízre isteni finom, szerintem senki nem mondaná meg, hogy paleo-s süti, nincs olyan "egészséges íze", az állagán kellene még kicsit javítani, mert morzsálódik, bár azért szeletelhető. Elég laktató, egy szelet bőven elég uzsonnára.
Ha tapasztaltabb paleosoknak van ötlete állagjavításra, szívesen veszem, még kísérleti fázisban van:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése